Uitkomst cliëntenraadpleging apotheken

De apotheken in de gezondheidscentra zijn ook in het corona-jaar als zeer goed beoordeeld door de cliënten. De apotheken hebben nu vijf jaar op rij de hoogste klantwaardering ontvangen. Daarmee laten ze zien dat zij het hoge serviceniveau en de kwaliteit van farmaceutische zorg ook in corona-tijd hebben kunnen vasthouden.

Een 8.4 gemiddeld
Dat blijkt uit het jaarlijkse Patient Reported Experience Measure-onderzoek (PREM-onderzoek) dat zowel apotheek Floriande als Drie Meren hebben uitgevoerd van 1 oktober 2020 tot 1 juni 2021. Bijna 800 apotheekbezoekers beoordeelden hun apotheek op vier thema’s. Het eindoordeel voor de apotheken was een 8,4 gemiddeld. En dat in een jaar waarin de continuïteit van goede farmaceutische zorgverlening onder druk kwam te staan door corona en de corona-voorzorgsmaatregelen.

Hoge score op alle thema’s
De apotheken scoren volgens apotheekbezoekers het afgelopen jaar op bijna alle thema’s beter dan andere openbare apotheken. Ze scoren hoog op de bereikbaar- en toegankelijkheid, privacy en het contact met de apotheekmedewerker. Juist die waardering van bereikbaarheid en deskundigheid past bij het beeld van de corona-tijd, maar ook vóór de corona-uitbraak waren onze cliënten hier tevreden over.

De apotheken vinden het plezierig dat veel cliënten hebben deelgenomen aan de raadpleging, en dat zij zeer tevreden zijn over de dienstverlening. De apotheken scoren minder hoog op aandacht voor privacy en de wachttijden. In beide apotheken zal hier de komende tijd aandacht aan worden besteed om de service te verbeteren. 

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!