Klachtenregeling
Het is ons doel om binnen de Gezondheidscentra Haarlemmermeer ervoor te zorgen dat u zorg van de best mogelijke kwaliteit van ons ontvangt.
Wij streven er dan ook naar om iedereen die bij ons langskomt op een zo goed mogelijke manier te helpen. Ondanks deze inzet kan het zijn dat u een klacht heeft over de zorg- en dienstverlening.
Klacht
Een klacht kan gaan over een afspraak die niet is nagekomen, de manier waarop een zorgverlener u heeft behandeld, maar ook over zaken die gaan over de zorgverlening aan u, de organisatie van de zorg of een gemaakte fout. Het gaat om zaken die volgens u anders hadden moeten of kunnen verlopen.
Maak uw klacht kenbaar
Een klacht is een signaal dat onze zorg- en dienstverlening kan worden verbeterd. Elke klacht wordt serieus genomen en wordt altijd vertrouwelijk behandeld. Naar aanleiding van een klacht brengt men zo nodig structurele verbeteringen aan en kunnen corrigerende en preventieve maatregelen worden genomen.
Hoe dient u uw klacht in?
Uit ervaring blijkt dat klachten vaak berusten op onjuiste verwachtingen of onvoldoende communicatie tussen cliënten en zorgverleners. Het beste is dan ook de klacht eerst met degene waarop de klacht betrekking heeft of diens leidinggevende te bespreken. Als dit gesprek niet tot een oplossing heeft geleid, kunt u de klacht voorleggen aan de klachtenfunctionaris.
Klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris stelt zich onafhankelijk en onpartijdig op en behandelt uw klacht strikt vertrouwelijk. De klachtenfunctionaris kan een bemiddelende rol spelen tussen u en degene tegen wie uw klacht gericht is. Het doel van de bemiddeling is het zoeken naar een oplossing en het herstel van contact en vertrouwen.
U kunt uw klacht schriftelijk kenbaar maken aan:
-
Adres
Klachtenfunctionaris Gezondheidscentra Haarlemmermeer
Waddenweg 1
2134 XL Hoofddorp
Uw klacht leidt tot een geschil
Wanneer door het inschakelen van de klachtenfunctionaris de klacht niet tot een voor u bevredigende oplossing is gekomen, kunt u besluiten om een geschil in te dienen. U kunt een geschil voorleggen aan de desbetreffende geschilleninstantie. Deze onderzoekt en beoordeelt of het geschil gegrond en ontvankelijk is.
SKGE
De huisartsen en apotheken van de gezondheidscentra en de gezondheidscentra zelf zijn aangesloten bij de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE), deze instantie faciliteert onafhankelijke klachtenfunctionarissen die uw klacht kunnen bemiddelen. Meer informatie over de geschillenregeling en het indienen van een geschil bij het SKGE kunt u vinden op hun website.
-
Telefoon
088 - 02 29 100 (ma-do: 9.00-17.00 uur) -
Adres
Keurmerk Fysiotherapie
Grote Voort 207
8041 BK Zwolle
Fysiotherapeuten
De fysiotherapeuten van de Gezondheidscentra Haarlemmermeer zijn aangesloten bij de geschilleninstantie van het Keurmerk Fysiotherapie. Meer informatie over de geschillenregeling en het indienen van een geschil bij het keurmerk Fysiotherapie kunt u vinden op hun website.
-
Telefoon
038 - 30 31 600 -
Adres
Keurmerk Fysiotherapie
Grote Voort 207
8041 BK Zwolle