Kunt u niet komen op uw afspraak? Zeg de afspraak dan tijdig af!

Het afgelopen jaar zijn in de drie gezondheidscentra minstens 1400 keer patiënten niet naar een afspraak met de fysiotherapeut, huisarts, POH of assistente gekomen. Zij hadden hun afspraak niet afgezegd. Wij vinden dit een erg hoog aantal! Als u de afspraak niet afzegt als u niet komt, betekent dit dat een andere patiënt langer moet wachten op een plekje bij de zorgverlener.

Wanneer u een afspraak maakt bij een van de zorgverleners in de gezondheidscentra, gaan wij ervan uit dat u komt. Het kan natuurlijk gebeuren dat u toch verhinderd bent. Dan is het belangrijk om de afspraak tijdig (minimaal 24 uur van tevoren) af te zeggen. Doet u dit niet, dan krijgt u een rekening. 

Wij proberen u hierin te ondersteunen door waar mogelijk een herinnering te sturen. Maar u blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van uw afspraak. 

Dus: kunt u niet naar een afspraak komen, bel dan tijdig af. Ook als dit korter dan 24 uur van tevoren is. Bij de fysiotherapie kunt u dit (ook in het weekend) inspreken op het antwoordapparaat. Dan kan een andere patiënt geholpen worden, en worden de wachttijden korter.  

Schrijf je in voor de nieuwsbrief!